محلول متیلن بلو

دسته بندی ها: مواد مصرفی

متیلن بلو یک نمک کلرید آلی است که خاصیت ضد یون دارد. این ماده یک رنگ رایج مورد استفاده است که خواص آنتی اکسیدانی، ضد مالاریا، ضد افسردگی و محافظت از قلب را نیز با خود به همراه خواهد داشت.

متیلن بلو به عنوان یک نشانگر اسید – باز می تواند معرف قابل اعتمادی باشد که به خوبی تفکیک اسید و باز را به نمایش درآورد.

همچنین متیلن بلو یک فلوروکروم و یک رنگ بافت شناسی است. در عین حال این معرف یک آنتی اکسیدان، یک عامل ضد میکروبی، یک عامل محافظت کننده عصبی، یک ردیاب فیزیکی و یک ضد مالاریا هم هست.

خواص درمانی

متیلن بلو یک عامل کاهش اکسیداسیون است.

این شناساگر به صورت تزریق داخل وریدی توسط FDA برای درمان بیماری های کودکان و بزرگسالان مبتلا به هموگلوبین اکتسابی بررسی و تایید شده است.

تاریخچه

از لحاظ تاریخی،محلول آبی متیل به طور گسترده در آفریقا برای درمان مالاریا استفاده می شده است، اما اکنون با ورود کلروکین (CQ) و سایر داروها به بازار، جایگزین های بهتری برای آن پیدا شد.

استفاده از این ماده شیمیایی به عنوان یک ضد عفونی کننده مجاری ادراری نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

متیل تیونیوم کلراید (یا متیلن بلو، نام تجاری پیشنهادی) یک داروی تحقیقاتی است که توسط دانشگاه آبردین ساخته شده است که در آزمایشات بالینی اولیه نشان داده شده است که یک مهارکننده تجمع پروتئین است. این دارو برای درمان بیماران مبتلا به آلزایمر مورد توجه قرار گرفته است.

ساختار متیلن بلو ترکیبی از کریستال های سبز تیره یا پودر کریستالی با درخشندگی برنز مانند دارد.

محلول های موجود در آب یا الکل متیلن بلو رنگ آبی تیره دارند. همچنین این ماده به عنوان یک لکه باکتریولوژیک و به عنوان یک شاخص استفاده می شود و برای درمان مسمومیت با سیانید و کاهش سطوح هموگلوبین استفاده می شود.

محلول آبی متیل در اندازه های مختلف ۱۰۰ میلی لیتر و ۲۵۰ میلی لیتر به صورت آزمایشگاهی و صنعتی قابل تحویل هست.

 

جهت خرید با  گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

                                  *امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

بدون دیدگاه on محلول متیلن بلو

نظر/سوال/پیشنهاد