madrese-azma.com

دماسنج و رطوبت سنج دیواری

دسته بندی ها: آرشیو, وسایل آزمایشگاه

این دماسنج و رطوبت سنج دیواری از طراحی زیبا و جالب توجهی برخوردار است و نقاط قوت آن می توان به طراحی زیبا ، حجم و ابعاد کوچک ، دقت مطلوب و دو کاره بودن اشاره نمود.

در طراحی بدنه این دماسنج رطوبت سنج دیواری از جنس پلاستیک شفاف درجه یک استفاده شده و بخش دماسنج آن از جنس شیشه می باشد که با الکل رنگی و به رنگ قرمز پر شده است که کار خواندن دما را آسان تر می کند.

بیشترین حجم این دستگاه به بخش دماسنج میله ای آن تعلق دارد که می تواند دمای محیط را از ۲۰- سانتی گراد تا ۵۰+ درجه سانتی گراد نمایش دهد و طرف دیگر آن واحد فارنهایت را نمایش می دهد که از ۰ تا +۱۲۰ درجه فارنهایت مدرج شده است و دقت دماسنجی آن مثبت و منفی ۱.۵ درجه می باشد.

در بخش پایین این دستگاه دوکاره ، رطوبت سنج دایره ای شکل آن قرار دارد که قطری برابر با ۵ سانتی متر داشته و عقربه آن برای قرائت بهتر به رنگ قرمز طراحی شده است. این بخش توانایی اندازه گیری رطوبت محیط از ۰ تا ۱۰۰ درصد را دارد و درجه بندی بخش رطوبت سنج به سه رنگ برای نمایش میزان رطوبت خشک ، مناسب و رطوبت زیاد طراحی شده که از ۰ تا ۴۰ درصد به رنگ قرمز و به معنای رطوبت بسیار کم (خشک) ، از ۴۰ تا ۷۰ درصد به رنگ سبز کم رنگ به معنای رطوبت مناسب یا مطلوب و از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد به رنگ آبی به معنای رطوبت شدید طراحی شده است. هر چند نقطه قوت این دستگاه دو کاره بودن آن است اما نمایش رطوبت این دستگاه به دقت نمایش دماسنج آن نیست و بین ۱۰ تا ۱۵ درصدی می تواند خطا داشته باشد و بیشتر محدوده رطوبت را نمایش می دهد هر چند می توان بخش رطوبت سنج این دستگاه را کالیبره نمود و این امکان فقط برای رطوبت سنج این دستگاه در نظر گرفته شده است.

اگر به بخش پشتی دستگاه توجه نمائید دو نقطه جلب توجه می کند اول بخش بالایی آن که یک سوراخ است و برای آویزان نمودن آن به دیوار و قرار گرفتن میخ طراحی شده و در بخش پایین آن سوراخی برای کالیبره نمودن رطوبت سنج قرار دارد که با یک پیچ گوشتی دو سو می توان رطوبت دقیق را برایش تعریف نمود.

از این دماسنج و رطوبت سنج فقط در جاهای سرپوشیده و به اصطلاح indoor می توان استفاده نمود و توصیه اکید می گردد که داخل آب یا در معرض تابش شدید نور خورشید و وسایل گرما زا قرار نگیرد و می توان از آن در اتاق خواب ، اتاق اداری ، سالن های انتظار ، سالن های ورزشی ، مدارس و هر جای مسقف استفاده نمود.

 

مشخصات دماسنج رطوبت سنج دیواری

رنج سنجش دما: از ۲۰- تا ۵۰+ سانتی گراد یا (۰ تا ۱۲۰ درجه فارنهایت)

دقت دماسنج: ۱.۵ درجه سانتی گراد

رنج سنجش رطوبت:  از ۰ تا ۱۰۰ درصد

دقت رطوبت سنج: ۱۰ تا ۱۵ درصد

جنس بدنه: پلاستیک درجه یک

جنس دماسنج: شیشه (میله ای)

ابعاد: ۲۲ * ۵.۶ * ۲ سانتیمتر

وزن: ۶۰ گرم

قابلیت نصب بروی دیوار: دارد

بسته بندی: طلق شفاف و بخش پشتی آن از جنس مقوا

 

 

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

بدون دیدگاه on دماسنج و رطوبت سنج دیواری

نظر/سوال/پیشنهاد