madrese-azma.com

دستگاه اندازه گیری پی اچ دیجیتال مدل PH-220

دسته بندی ها: آرشیو, وسایل آزمایشگاه

 

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

 

 

دستگاه اندازه گیری پی اچ دیجیتال مدل PH-220 با سَر جدا شونده یک دستگاه قابل اعتماد برای کاربردهای حرفه ای با دقت بالاست.

پ هاش متر مدل PH-220 یک دستگاه حرفه ای می باشد که علاوه بر پ هاش می تواند دماسنجی هم به کاربر خود نمایش دهد.

از پی اچ متر مدل PH-220 می توان جهت بازرسی های کیفیت در صنعت مواد غذایی و آشامیدنی (نوشیدنی ها) و یا برای تست سریع کیفیت آب استفاده نمود.

همچنین می توان از این دستگاه برای کاربردهای عمومی هم بهره برد. به عنوان نمونه می توان از آن برای سنجش آب آکواریوم هم استفاده نمود، همچنین برای آب استخر و سونا، تست آب رود و یا آب چاه استفاده نمود و از دقت بسیار بالای یک دستگاه مطمئن با آسودگی خاطر بهره برد.

داخل کیس پی اچ متر سه پاکت حاوی پودر کالیبراسیون با PH4.01 و PH6.86 و PH9.18 می باشد که برای کالیبره شدن دستگاه می توان از آن ها استفاده نمود.

نقطه قوت این پی اچ متر دقت بالا و قابلیت سنجش دما در کنار ph می باشد که در کنار پودرهای کالیبراسیون نیاز کاربر را به طور کامل رفع می کند و همه اینها درون کیف سامسونت باریکی قرار دارد

مشخصات پی هاش متر PH-220

نمایشگر: ال سی دی (دیجیتال) دو لاین

سنجشگر ها: PH/C

رنج کاری ph: از از ۰.۰۱ph تا ۱۴.۰۰ph

رنج کاری دما: از ۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد (۳۲ تا ۱۲۲ درجه فارنهایت)

دقت کاری و نمایش ph: دقت ±۰.۰۲ph با نمایش  ۰.۰۱ph

دقت کاری و نمایش دما: دقت ۱± درجه سانتیگراد با نمایش ۰.۱ درجه سانتیگراد (۱ درجه فانهایت)

منبع تغذیه: باتری ساعتی ۴ عدد LR44

ابعاد: ۲.۲*۴*۱۹ سانتیمتر

وزن: ۹۲ گرم (با چهار عدد باتری ساعتی درونش)

وزن با کیس و متعلقات: ۳۰۰ گرم

  • دارای قابلیت کالیبراسیون
  • امکان تعویض پراب (قابلیت جدا شدن سنسور از بدنه)
  • دارای ۳ بسته پودر کالیبراسیون با رنج های ۴.۰۱ – ۶.۸۶ – ۹.۱۸ با حجم ۲۵۰mL
  • دارای برگه راهنما
  • دارای قطر ۴ سانتیمتر و ارتفاع ۱۹ سانتیمتر
  • دارای کیس پلاستیکی شکیل (شبیه کیف سامسونت مشکی رنگ)

 

راهنمای خرید پی اچ متر

برای انتخاب و خرید پی اچ متر بایست چندین شاخص را مد نظر قرار داد که از بین سه نوع رومیزی، پرتابل و قلمی کدام مناسب کار شماست. در ادامه به طور مختصر به برخی از آنها اشاره می گردد تا با دانستن آن نسبت به خرید اقدام فرمائید.

۱- قابلیت حمل آسان: اگر می خواهید پی اچ متر را همراه خود به راحتی حمل نمائید و حجم زیادی از وسایل شما را نگیرد، اولویت خرید اول نوع قلمی و سپس نوع پرتابل است و مدل رومیزی از این جهت دست و پا گیر است.

۲- میران دقت: اگر دقت بالا مد نظر شماست بایستی دو مدل رومیزی یا پرتابل را انتخاب نمائید زیرا مدل های قلمی عموماً از دقت پایین تری برخوردارند.

به عنوان مثال در همین وبسایت مدل پرتابل با دقت یک صدم موجود است حال اینکه مدل قلمی دقتی در حدود یک دهم دارند.

۳- قابلیت نصب ادوات: اگر می خواهید پی اچ متر را به دستگاه های دیگری نظیر پرینتر، لاگرها، فرستنده ها متصل کنید. بهترین انتخاب برای شما مدل های رومیزی ست که هنگام خرید به وجود پورت مورد نظر خود دقت نمائید.

۴- سرعت عمل: اگر سرعت کار با دستگاه برایتان در اولویت است، مدل قلمی بهترین انتخاب است چرا که تا بیایید سنسور مدل پرتابل یا رومیزی را آماده ورود به مایع کنید حداقل سه بار با مدل قلمی اندازه گیری را انجام داده اید چون فقط بایست درپوشش را بردارید و کلید پاور آن را را روشن کنید به همین سادگی و سرعت.

۵- محدوده کاری: اگر محدوده کاری شما از حالت استاندارد ۰ تا ۱۴ خارح باشد فقط بایست از دو مدل پرتابل و رومیزی که دارای محدوده وسیع هستند، استفاده کنید چون مدل های قلمی فقط در محدوده استاندارد قابلیت کار دارند.

۶- چند کاره بودن: پی هاش متر های جدید بغیر از ph پارامتر های دیگری چون دما و  mV را هم سنجش می کنند که همین تعدد سنجشگر های باعث چند کاره بودن آنها می شود و بدیهی ست مدل های پرتابل و رومیزی در ارجحیت هستند.

۷- قیمت: آخرین گزینه که می توان در کنار سایر پارامترها بدان توجه نمود، قیمت دستگاه پی اچ متر است. عموماً مدل های قلمی به خاطر سادگی ارزانتر از دو مدل رومیزی و پرتابل هستند و بین دو مدل پرتابل و رومیزی، قابلیت ها باعث تفاوت قیمت خواهد بود با اینحال به طور عموم مدل های رومیزی گرانترین و پرتابل با کارایی مشابه ارزانتر می باشد.

۸- ظاهر: مدل های رومیزی به خاطر حالت لب تاپی شکلی که دارند پبچیده تر به نظر می رسند و با وجود پورت های مختلفی که دارند هم بزرگتر و هم حرفه ای تر به حساب می آیند.

اگر کارشناسی هستید که بایست مشتری خود را تحت تاثیر قرار دهید بهتر است از مدل رومیزی و سپس پرتابل استفاده کنید تا نزد مشتری خود پرستیژ کاری را هم حفظ نموده باشید.

نکته: مواردی که برای خرید پی اچ متر مناسب به عنوان راهنمای خرید پی اچ متر مطرح شد، عمومی ست (میانگین گیری شده) به عنوان مثال ممکن است یک برند اقدام به تولید پی اچ متر قلمی با گستره کاری وسیع کرده باشد اما عموماً چنین نیست اگر ۱۰۰ مدل پی اچ متر قلمی را مقایسه کنید ۹۹.۹ درصد آنها برای رنج ۰ تا ۱۴ طراحی شده اند.
پس در صورت مطالعه موارد عنوان شده بدین مورد توجه فرمائید که استثنا همیشه وجود دارد اما عموماً موارد درج شده دقیق و درست و قابل اعتماد است.

نام های رایج دیگر پی اچ متر قلمی: پ هاش متر ، پی اچ سنج ، ph سنج ، ph متر ، پی هاش متر دیجیتال و pH meter می باشد.

 

پی‌اچ متر چیست؟

پی‌اچ سنج یا پی‌اچ متر(به انگلیسی: pH meter) وسیله‌ای الکترونیکی است که جهت سنجش میزان پی‌اچ (میزان اسیدی یا بازی بودن ماده) به کار می‌رود.

این ابزار دارای الکترودهای خاصی است که با قرار دادن در مایع، عدد پی‌اچ آن را روی صفحه نمایشگر خود نمایش می‌دهد. دقت و سرعت این ابزار نسبت به شناساگرهای معمولی بیشتر بوده و به همین دلیل در حال توسعه بیشتر در صنایع مختلف است.

پی‌اچ سنج نخستین بار در سال ۱۹۳۶ میلادی توسط شیمیدان آمریکایی آرنولد اورویل بکمان اختراع گردید زمان خریداری یک PH متر رومیزی فاکتورهایی که باید در ذهن داشت ابعاد ابزار، محدوده ی pH و در دسترس‌پذیری است.

 

انواع پی اچ متر

۱- پی اچ متر قلمی

همانطوری که از نامشان پیداست به خاطر ابعاد کوچک و اینکه می توان مانند قلم آن را درون جیب حمل نمود به آن پی اچ متر قلمی می گویند و بیشتر برای اندازه گیری سریع با دقت کم (در مقابل دو مدل پرتابل و رومیزی) مناسب می باشد.

 

۲- پی اچ متر دستی پرتابل

پی اچ مترهای دستی پرتابل در گذشته فاقد تعدادی از قابلیت‌های تخصصی رقبای رومیزی خود بودند، ولی حال بسیاری از این مدل‌های پرتابل در بازار تقریباً به همان پیشرفته‌ای هستند .

نسل جدید پ هاش متر‌های پرتابل می‌توانند گزینه‌ای بسیار جذاب برای استفاده در کارهای میدانی یا آزمایشگاهی باشند. توجه داشته باشید که یک مدل پرتابل ممکن است قیمت اندکی بالاتر داشته باشد.

حالا نگاهی به طیف آشکارسازی pH متر‌های پرتابل می اندازیم تا بتوانید بررسی کنید که به یک مدل محدوده استاندارد یا وسیع نیاز دارید:

الف: یک پی اچ متر پرتابل، محدوده استاندارد مقیاس استاندارد pH از ۰ تا ۱۴ را اندازه‌گیری می‌کند که اکثر کاربردها از جمله کاربردهای محلول‌های مبتنی بر آب را در بر می‌گیرد.

بعضی از pH مترها مقادیر کوچکتری را می خوانند، نظیر ۴ تا ۱۰، ولی آن‌ها برای محیط‌ های آزمایشگاهی مناسب نیستند و بنابراین در این راهنما لحاظ نشده اند.

ب: یک پی اچ متر پرتابل، محدوده وسیع در کاربردهایی به کار گرفته می‌شود که نیاز به یک اسید پایه دارند که pH آن در محدوده ی استاندارد ۰ تا ۱۴ قرار نمی‌گیرد. ممکن است با قرائت منفی نظیر -۲ یا بسیار بالای نظیر +۲۰ روبرو شویم.

نمونه‌هایی از این دست موارد شامل “فوق اسیدها” از جمله اسید تری فلیک و اسید فلئورو سولفونیک می‌شود که به شکل مرسومی در ایجاد و نگهداری کاتیون‌های آلی استفاده می‌شوند که به عنوان مولکول‌های حد واسط در واکنش‌های متعددی مفید به‌شمار می روند، نظیر آن دسته از مولکول‌هایی که در تولید پلاستیک و بنزن با اکتان بالا و امور تحقیقاتی استفاده می‌شوند.

 

۳- پی اچ متر رومیزی

پی اچ مترهای رومیزی از نظر همه کاره بودن عالی هستند بسته به pH متری که انتخاب می کنید، این مدل‌های انعطاف‌پذیری می‌توانند گزینه‌ای را برای افزودن پرینترهای داخلی، گزارش گیر داده‌ها، بسیاری از لوازم جانبی مختلف در اختیار شما قرار دهند.

به شکل سنتی، دقیق‌ترین، با امکانات‌ترین pH‌ها مدل‌های رومیزی بوده‌اند. سپس، نگاهی به محدوده ی کشف pH، دستگاه پی اچ متر بیاندازید و نگاه کنید که آیا طیف استاندارد یا وسیع را می خواهید:

الف: یک پی اچ متر رو میزی، طیف استاندارد مقدار استاندارد pH را از ۰ تا ۱۴ اندازه‌گیری می‌کند، که اکثر کاربردها را از جمله محلول‌های مبتنی بر آب تحت پوشش قرار می دهد.

بعضی از pH‌ها مقادیر کمتری را می خوانند نظیر ۴ تا ۱۰، ولی آن‌ها برای اکثر محیط‌های آزمایشگاهی مناسب نیستند و بنابراین در این راهنما قرار داده نشده اند.

ب: یک پی اچ متر رو میزی، طیف وسیع در کاربردهایی به کار گرفته می‌شوند که نیاز به یک اسید پایه دارند و خارج از مقیاس استاندارد ۰ تا ۱۴ قرار می‌گیرد. قرائت می‌تواند منفی نظیر ۲- باشد یا تا ۲۰+.

نمونه‌هایی از این دست “فوق اسیدها” از جمله اسید تریفیلیک و اسید فلئورو سولفونیک هستند که به شکل متداولی در ایجاد و حفظ کاتیون‌های آلی استفاده می‌شوند که در قالب مولکول‌های حد واسط در واکنش‌های متعددی نظیر واکنش‌هایی که شامل تولید پلاستیک و بنزین با اکتان بالا و موارد تحقیقاتی می‌شود، مفید هستند.

 

 

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

بدون دیدگاه on دستگاه اندازه گیری پی اچ دیجیتال مدل PH-220

نظر/سوال/پیشنهاد