madrese-azma.com

میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر بیولوژی دو چشمی مدل Ke-20

دسته بندی ها: آرشیو, وسایل آزمایشگاه

 

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

 

 

میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر مدل Ke-20 در رده میکروسکوپ های نیمه حرفه ای بوده و با بزرگنمایی حداکثری ۱۶۰۰ برابر و با دارا بودن عدسی های چشمی ۱۶X و ۱۰X برای آزمایشگاه شخصی و پروژه های دانشجویی و تحقیقاتی مناسب می باشد.

میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر مدل Ke-20 دارای منبع نور عبوری ال ایی دی (LED) از پائین با قابلیت تنظیم میزان روشنایی می باشد. همچنین این میکروسکوپ دارای باتری داخلی بوده که به محض اتصال به برق شهری شارژ شده و بسته به شدت میزان نور تنظیم شده می تواند تا ساعتی بدون برق شهر و با استفاده از باتری داخلی لامپ خود را روشن نگه دارد که در مواردی که دسترسی به برق شهری سخت باشد و یا ایمنی مد نظر والدین محترم باشد، می تواند نقطه قوت این میکروسکوپ تلقی شود همچنین این میکروسکوپ مجهز به دیافراگم  عبور نور تعبیه شده در زیر صفحه استیج می باشد که می توان به کمک آن پهنای تابش نور را هم کنترل نمود.

میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر مدل ke-20 به دلیل قیمت ارزان و کیفیت بسیار عالی یی که دارد یکی از پر فروش ترین میکروسکوپ های بیولوژی ما بوده که نسخه بروز شده مدل قبلی یعنی xsz-led می باشد و نقطه قوت آن بزرگنمایی حداکثری ۱۶۰۰ برابر و شفافیت مناسب آنست که هم برای امور تحقیقاتی و هم دانشجویی مناسب می باشد.

 

راهنمای خرید میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر

نکته اول: اندازه فضای قابل کار، یکی از شاخص های مهم خرید یک میکروسکوپ می باشد. (منظور فاصله بین عدسی های شیئی تا صفحه استیج یعنی محل قرار گیری لام است. دقیقاً منظور اینست که چند سانتیمتر برای قرار دادن نمونه و فوکوس بروی آن فضا در اختیار داریم) در میکروسکوپ KE-20 این ارتفاع، برای فوکوس نمودن لام نئو بار اندک می باشد و تنها می توان عدسی ۴ برابر و ۱۰ برابر را فوکوس نمود.

پس اگر قصد استفاده از لام نئوبار را دارید بایستی فضای کار اندک این میکروسکوپ را مد نظر قرار داده و ترجیحا از مدل های قوی تر میکروسکوپ های بیولوژی ما، مدلی بزرگتر را تهیه نمائید. اما اگر برای لام معمولی و استاندارد بخواهید استفاده کنید هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و این میکروسکوپ برای امور تحقیقاتی و دانش آموزی بسیار مناسب می باشد.

نکته دوم: برای استفاده از عدسی شیئی ۱۰۰ برابر حتماً بایست از روغن ایمرسیون استفاده گردد. این میکروسکوپ برای محصلین و دانش آموزان نیز بسیار عالی می باشد اما به خاطر دو چشمی بودن کمی تنظیم آن سخت تر از تک چشمی ها می باشد. نحوه اصولی تنظیم میکروسکوپ های دو چشمی بدین شکل است که ابتدا چشمی های میکروسکوپ را به اندازه پهنای چشم از هم باز می نمائیم به طوری که عدسی های چشمی دقیقاً مقابل چشم ها قرار بگیرید سپس چشم راست را بسته و با کوچکترین عدسی شیئی (۴X) شروع به فوکوس تصویر برای چشم چپ می نمائیم پس از آنکه تصویر واضح شد، چشم سمت را نیز باز نموده و به تصویر می نگریم اگر چشم راست هم واضح بود که کار فوکوس تمام است اما اگر تصویر چشمی سمت راست هنوز تار بود بایستی با استفاده از رینگ دور چشمی سمت راست که به آن دیوپتر هم میگویند فوکوس چشم راست را هم تنظیم نمائیم.

معمولاً اشخاصی که چشمشان یک درجه باشد (یعنی یک چشم ضعیف تر از دیگری نباشد) نیازی به این تنظیم مجدد چشمی ندارند و فقط با فوکوس اصلی هر دو چشم را همزمان تنظیم می کنند. البته این مورد در  تمام اداوات اپتیکی مانند دوربین های شکاری نیز صادق است و فوکوس به همین شکل است.

این میکروسکوپ به دلیل دارا بودن لامپ “ال ایی دی” نوری خنک با حداقل گرما را داشته و مانند میکروسکوپ هایی که لامپ هالوژنی دارند گرما تولید نمی کند و برای مشاهده طولانی مدت بافت زنده که به حرارت بالا حساسند، مناسب می باشد.

 

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

بدون دیدگاه on میکروسکوپ ۱۶۰۰ برابر بیولوژی دو چشمی مدل Ke-20

نظر/سوال/پیشنهاد