madrese-azma.com

مولاژ مفصل آرنج

 

جهت خرید با گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

 

 

 

*امکان ارسال به تمامی نقاط کشور وجود دارد*

 

 

 

مفصل آرنج به عنوان یک مفصل مهم در اندام فوقانی از سه استخوان بازویی humerus در بالا و استخوان های ساعد(زند زیرین و زبرین یا radius & ulnar) در پایین تشکیل می شود.

در قسمت استخوان بازویی اپی کوندیل داخلی و خارجی و بین این دو اپی کوندیل قسمت قرقره ای شکل به نام تراکلیا Traclea قرار دارد. حرکت مفصل آرنج عمدتا در حول این قسمت قرقره ای شکل و زند زیرین یعنی قسمت استخوان اولنار انجام می شود. قسمت قرقره ای یا تراکلیا به همراه بخش اولنار دارای پوشش غضروفی بوده و مفصلی را به وجود می آورد که خمیدگی و راست کردن ساعد را انجام می دهد فراهم می آورد.

البته قسمت استخوان رادیوس نیز پوشش غضروفی دارد. پوششی به نام کپسول دور مفصل آرنج را می پوشاند قسمت داخلی کپسول لاله به نام بافت سینوویال وجود دارد که وظیفه آن ترشح مایع سینوویال است این مایع در واقع از مواد لزج و چسبنده تشکیل می شود که موجبات تسهیل حرکت مفصل را فضای مفصلی آرنج بسیار کم بوده و لذا این مفصل را مفصلی حساس به ضایعات نموده است فضای کم این مفصل درمان آن را نیز سخت تر از مفاصل دیگر کرده است.

بین استخوان اولنار و رادیال دو مفصل یکی در قسمت پایین نزدیک مچ دست و دیگری در قسمت بالا در نزدیکی آرنج با نام مفصل رادیو اولنار وجود دارد که نقش آن ایجاد حرکت چرخشی به داخل(پروناسیون) و حرکت به بیرون (سوپیناسیون) ساعد می باشد.
چند بورس در اطراف آرنج وجود دارد .بورس ها فضاهایی بین تاندون ها و استخوان ها هستند که موجبات حرکات عضلات را فراهم می آورد.
تاندون های اطراف آرنج در قسمت اپی کوندیل خارجی و داخلی می چسبد.

از قسمت اپی کوندیل داخلی عصب اولنار عبور می کند این عصب همان عصبی است که وقتی آرنج شما به جایی برخورد می کند حالت برق گرفتگی ایجاد می کند. یکی از مشکلات آرنج فشار روی این عصب در قسمت داخلی آرنج است که معمولا در کاربران کامپیوتر و تاپیست ها به دلیل طرز قرار گرفتن آرنج روی میز و تحت فشار قرار گرفتن این عصب به وجود می آید. فشار روی این عصب خواب رفتگی و گز گز انگشت چهارم و پنجم دست را ایجاد می کند.
عصب مهم دیگر که ازقسمت جلوی آرنج عبور می کند عصب مدیان است که حس انگشت شست، دوم و سوم و نیمی از چهارم را فراهم می کند.

 

لطفا جهت سفارش مولاژ مفصل آرنج با  گروه تخصصی مدرسه آزما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه on مولاژ مفصل آرنج

نظر/سوال/پیشنهاد